logo

ŻYJ AKTYWNIE

Upał nie jest przyjacielem biegacza, ale można go oszukać!

Panujące za oknem upały nie są sprzymierzeńcem biegaczy, ale to nie oznacza, że trzeba sobie odpuścić trening. Wystarczy przestrzegać kilku zasad, by być bezpiecznym nawet w momencie, gdy z nieba leje się żar!

Po pierwsze w przypadku biegania w temperaturze powyżej 25 stopni Celsjusza należy wybierać trasy zacienione - idealny jest las - i zawsze mieć ze sobą coś do picia. Nie wolno też ubierać się w kilka warstw ubrań!

O nawodnieniu należy pamiętać nie tylko w czasie biegu, ale przede wszystkim także przed. Odpowiednia ilość wody przed wysiłekiem pozwoli na to, by trening był efektywny. Wcześniej warto też zjeść trochę owoców i warzyw. W ten sposób dostarczysz witaminy i minerały, które na pewno wraz z potem będziesz tracić w czasie biegu.

Wybierz odpowiedni stój. Im lżej, przewiewniej i jaśniej, tym lepiej. Postaw na jasne kolory. Ciemniejsze mocniej przyciągają promienie słoneczne, a z przyciągania wybierz lepiej te, które odpowiada za spojrzenia płci przeciwnej, gdy pokonujesz swoją trasę. 

Jeśli możesz sobie na to pozwolić, to biegaj skoro świt lub późno wieczorem.  Rano powietrze nie zdąży się jeszcze nagrzać i jest świeże, a wieczorem, po zachodzie słońca, również będzie się biegało przyjemniej.

Prysznic? Po treningu obowiązkowo, ale i przed wyjściem na bieganie można się schłodzić. Dzięki temu później zaczniesz się pocić. 

Nie zapominał o dodatkach. Czapeczka na głowę, sprey przeciwko komarom, kleszczom i innym takim typkom spod ciemnej gwiazdy, które chętnie atakują spocone ciała.

I najważniejsza zasada każdej aktywności. Słuchaj swojego organizmu i sygnałów, które Tobie wysyła. Nie szarżuj.

Źródło: http://kobietybiegaja.pl/10-zasad-bezpiecznego-biegania-w-upale/

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #POGODA
    • #UPAŁY
    • #BIEGANIE
  • OCEŃ

REKLAMA